Το ηλεκτρονικό εισιτήριο στο έλεος βανδάλων

Καθημερινό είναι πλέον το φαινόμενο των βανδαλισμών στον εξοπλισμό και τις υποδομές στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Το ηλεκτρονικό εισιτήριο στο έλεος με την αδράνεια από πλευράς Πολιτείας να είναι το λιγότερο εντυπωσιακή.

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο μέσα στις πρώτες εβδομάδες πιλοτικής λειτουργίας του συστήματος έχει υποστεί πολλές ζημιές. Έχουν καταστραφεί 127 μηχανήματα του συστήματος εκ των οποίων τα 42 μόνο τις τελευταίες 16 ημέρες.


Το ηλεκτρονικό εισιτήριο έχει υποστεί πολλές φθορές και συγκεκριμένα από τον του εξοπλισμό που έχει καταστραφεί είναι επικυρωτικά μηχανήματα, ενώ έχουν υποστεί φθορές και 41 πύλες εισόδου μετρό και ΗΣΑΠ καθώς επίσης και 6 εκδοτικά μηχανήματα.

Το Υπουργείο Υποδομών και ΟΑΣΑ τηρούν στάση παρατηρητή απέναντι στους βανδαλισμούς για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, με τους υπευθύνους να επιρρίπτουν ευθύνες στην Αστυνομία.


Όπως σημειώνει η Καθημερινή, κάθε πύλη εισόδου στο Μετρό και τον ΗΣΑΠ κοστίζει 5.000 ευρώ, ενώ το κάθε ηλεκτρονικό μηχάνημα σε λεωφορείο ή τρόλεϊ κοστίζει 1.000 ευρώ.

Δείτε πως θα είναι και πως θα λειτουργεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Τον Απρίλιο αναμένεται το ηλεκτρονικό εισιτήριο να ξεκινήσει και θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο θα μετακινούμαστε με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο στοχεύει στη δραστική μείωση της εισιτηριοδιαφυγής στις αστικές συγκοινωνίες και θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τις αρχές Απριλίου. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Μεταφορών, τα δύο συστήματα, το σημερινό και το νέο θα λειτουργήσουν παράλληλα, προκειμένου να εξοικειωθούν οι επιβάτες.

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα μοιάζει με πιστωτική κάρτα και αναμένεται να χρησιμοποιηθεί αρχικά σε λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ, ηλεκτρικό και στη συνέχεια θα αρχίσει να χρησιμοποιείται και στο Μετρό.

Το κόστος μετακίνησης δεν αλλάζει και θα καλύπτει από απλές έως πολλαπλές διαδρομές.

Οι επιβάτες μπαίνοντας στα μέσα μαζικής μεταφοράς θα περνούν την κάρτα από ειδικά μηχανήματα και, εφόσον είναι έγκυρη, θα ανάβει μία πράσινη ένδειξη. Στον ηλεκτρικό και το Μετρό θα υπάρχουν γυάλινες θυρίδες που θα ανοίγουν μόνο με την επικύρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, το απλό χάρτινο εισιτήριο και το κουπόνι της μηνιαίας και ετήσιας κάρτας, αντικαθίστανται από την «έξυπνη κάρτα» και την «πολλαπλή κάρτα».

– Η «έξυπνη κάρτα» είναι προσωποποιημένη με τον ιδιοκτήτη της και αποθηκεύει τύπους κομίστρου.

– Η «πολλαπλή κάρτα» είναι για τους χρήστες που δεν χρησιμοποιούν συστηματικά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και αποθηκεύει συγκεκριμένο αριθμό τύπων κομίστρου.

Και με τις δύο κάρτες δεν απαιτείται επαφή στα ειδικά επικυρωτικά των οχημάτων των λεωφορείων και τρόλεϊ και τις πύλες των σταθμών, ενώ οι κάρτες αυτές είναι επαναφορτιζόμενες. Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα πληρωμής με χρήση τραπεζικών καρτών, για το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Δείτε το site του ΟΑΣΑ

Δείτε το site του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών