Spread the love


Μέρα με τη μέρα ο υπουργός Ναυτιλίας, στην προσπάθειά του να δικαιολογήσει την αργοπορία της κυβέρνησης που είχε ως αποτέλεσμα η πετρελαιοκηλίδα από το «Αγία Ζώνη ΙΙ» να πνίξει τον Σαρωνικό, λέει και κάτι διαφορετικό.

Ενώ μέχρι σήμερα υποστήριζε πως ο κρατικός μηχανισμός λειτούργησε όπως ορίζει ο νόμος και δεν υπήρξε καμία καθυστέρηση, ούτε για το αίτημα στον EMSA, αν και ο Ευρωπαϊκος Οργανισμός Ναυτικής Ασφάλειας τον άδειασε, σήμερα επικαλέστηκε κάτι άλλο.

Μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του ΣΚΑΪ, ο υπουργός Ναυτιλίας υποστήριξε ότι «κάναμε το αίτημα στις 12 Σεπτεμβρίου (την Τρίτη) γιατί τότε φάνηκε ο μέγεθος της πετρελαιοκηλίδας.  Την Τρίτη είχαμε την πρώτη κηλίδα να φαίνεται ότι πάει στον Πειραιά, να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, δεν φαινόταν την Κυριακή τέτοιο πράγμα, δεν φαινόταν».

Με αυτή τη δήλωση προσπάθησε να δικαιολογήσει τις καθυστερήσεις των κυβερνητικών αντιδράσεων τις πρώτες ημέρες του ναυαγίου, που είχαν ως αποτέλεσμα την καταστροφική ρύπανση της θάλασσας και των ακτών του Σαρωνικού. 

Ο ίδιος επέμεινε στην αρχική δικαιολογία πως το ατύχημα έγινε νύχτα. «Πρώτη ατυχία για όλους μας ήταν ότι έγινε νύχτα το ατύχημα με το δεξαμενόπλοιο», είπε και συμπλήρωσε πως δεν θα μπορούσε να είχε γίνει καμία ενέργεια τότε.

Παράλληλα, όσον αφορά τις κατηγορίες των δημάρχων, παραδέχθηκε αργοπορία στην ενημέρωση, αλλά και πάλι πρόσθεσε πως και να είχαν ενημερωθεί οι δήμαρχοι δεν θα μπορούσαν να είχαν κάνει κάτι.

«Να δεχτούμε πως αργήσαμε. Αν είχαν ενημερωθεί πιο νωρίτερα, τι θα έκαναν; Το θεσμικό πλαίσιο δεν τους δίνει αρμοδιότητα να επέμβουν» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κουρουμπλής.

Τον «άδειασε» ο EMSA, εκείνος επιμένει

Υπενθυμίζεται πως την Τετάρτη η εκπρόσωπος του EMSA Ραντίνα Ρούσεβα, μιλώντας στην ιστοσελίδα του ΣΚΑΪ, αποκάλυψε ότι το αίτημα της Ελλάδας έφτασε αργά το βράδυ της 12ης Σεπτεμβρίου. Μάλιστα διευκρίνισε ότι η έγκριση των επιχειρήσεων δίνεται 24 ώρες μετά την υπογραφή του συμβολαίου με την εκάστοτε χώρα-μέλος και εξήγησε πως υπάρχουν πάντα 16 πλοία σε ετοιμότητα. 

Σημείωσε επίσης πως το αίτημα από κάθε χώρα-μέλος γίνεται μέσα από τον μηχανισμό Thesis, ο οποίος έχει έδρα στις Βρυξέλλες και στην περίπτωση της χώρας μας το αίτημα κατατέθηκε από την ελληνική πολιτεία στις 12 Σεπτεμβρίου. 

Την ίδια ώρα, η κ. Ρούσεβα, εξηγώντας τον τρόπο με τον οποίο έγινε τελικώς η επικοινωνία από την πλευρά της Ελλάδας, σημείωσε ότι το συμβόλαιο από ελληνικής πλευράς είχε υπογραφεί στις 01:17 τα ξημερώματα της 13ης Σεπτεμβρίου και πως το πλοίο ξεκίνησε να επιχειρεί στις 11 π.μ. της ίδιας ημέρας. 

Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας είπε ότι το πλοίο του EMSA που ήταν στην Ελλάδα, ήταν σε αποστολή ως την Τρίτη, άρα δεν μπορούσε να έρθει. Στη συνέχεια ανέφερε πως «το πιο κοντινό στην Ελλάδα πλοίο του EMSA ήταν στη Μάλτα. Το πλοίο κινείται με δέκα κόμβους, άρα θέλει 3,5 ημέρες για να έρθει από τη Μάλτα, δεν είναι αεροπλάνο. Κάναμε το καλύτερο δυνατό και σε ό,τι αφορά το θέμα της EMSA».



Spread the love