Σε περισσότερα από 100 περίπτερα ξεκίνησε η διάθεση σε πρώτη φάση «έξυπνων» εισιτηρίων εντός φακέλων, μέσω των οποίων μάλιστα ο ΟΑΣΑ επικοινωνεί και το μήνυμα της επαναφόρτισης. Σκοπός είναι η διευκόλυνση του επιβατικού κοινού, ειδικά επιβατών που εξυπηρετούνται κυρίως από λεωφορεία και τρόλεϊ, ενώ δε χρησιμοποιούν τα μέσα σταθερής τροχιάς. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, τα περίπτερα όπου πωλείται ηλεκτρονικό εισιτήριο θα προσεγγίσουν τα 200.

Οι φάκελοι που διατίθενται, σε πρώτο στάδιο, περιέχουν συγκεκριμένα κόμιστρα, τα οποία σταδιακά θα διευρυνθούν. Μέχρι στιγμής, διατίθενται ηλεκτρονικό εισιτήριο με το «πακέτο» των 10+1 διαδρομών, συνολικής αξίας 13,50 ευρώ, το αντίστοιχο μειωμένο 10+1 διαδρομών, συνολικής αξίας 6 ευρώ, καθώς και το «πακέτο» των 5 διαδρομών μειωμένου κομίστρου, συνολικής αξίας 3 ευρώ.
Τα πρώτα ενθαρρυντικά δείγματα στα έσοδα
Αύξηση κατά 8,15% δείχνουν τα στοιχεία του ΟΑΣΑ για τα έσοδα από πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών τον Οκτώβριο του 2017, συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2016. Δεδομένου ότι στις αρχές Οκτωβρίου αποφασίστηκε η αιφνίδια για το επιβατικό κοινό πλήρης εφαρμογή του «έξυπνου» εισιτηρίου, το στοιχείο αυτό συνδέεται με τις πρώτες απόπειρες των επιβατών να εξοικειωθούν με το νέο σύστημα. Ουσιαστικά, αποτελεί ένα πρώτο δείγμα της αλλαγής που αναμένεται να φέρει η καθιέρωση του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) στα οικονομικά των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.
Αλλαγή όμως που θα γίνει ξεκάθαρη πια μόνο όταν οι ηλεκτρονικές πύλες όλων των σταθμών των μέσων σταθερής τροχιάς κλείσουν. Μέχρι στιγμής, κλειστές πύλες υπάρχουν σε έξι σταθμούς. Στους τέσσερις πρώτους, Δουκίσσης Πλακεντίας, Αεροδρόμιο, Ελαιώνας και Άγιος Αντώνιος, προστέθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα ο Άγιος Δημήτριος και προχθές ο σταθμός Αιγάλεω.
Ουσιαστικά με τη σταδιακή ομαλοποίηση της λειτουργίας του, το ευφυές σύστημα θα επιτελέσει το σκοπό για τον οποίο σχεδιάστηκε. Εκτός από τη διευκόλυνση του επιβατικού κοινού και τη βελτίωση των υπηρεσιών του ΟΑΣΑ, θα οδηγήσει στην ανάσχεση της εισιτηριοδιαφυγής, καθώς και στον αποκλεισμό των κυκλωμάτων πλαστών εισιτηρίων.
Σε δημόσιες παρεμβάσεις του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζης αναφέρει ενδεικτικά ότι κατά τις πρώτες ημέρες ενεργοποίησης των αυτόματων πυλών στο σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, που είναι μικρής επιβατικής κίνησης, τα έσοδα ήταν μεγαλύτερα από την Ομόνοια και το Σύνταγμα.
 
Επαναφόρτιση «έξυπνου» εισιτηρίου
Εκτός από τις ηλεκτρονικές κάρτες, προσωποποιημένες και απρόσωπες, επαναφορτίζονται και τα «έξυπνα» εισιτήρια, τα οποία έχουν διάρκεια ζωής ενός έτους. Αυτό σημαίνει ότι ο κάτοχος ενός ATHENA.TICKET μπορεί στο διάστημα ενός χρόνου να το «ξαναγεμίσει» μέσω των αυτόματων μηχανημάτων όσες φορές θέλει, με το κόμιστρο που θα επιλέξει. Δεν είναι απαραίτητο κάθε φορά να το φορτίζει με το ίδιο προϊόν κομίστρου.
Το λεγόμενο πολλαπλό εισιτήριο φορτίζεται σε όλους τους σταθμούς του δικτύου μετρό και τραμ, καθώς και σε συγκεκριμένα σημεία εξυπηρέτησης της ΟΣΥ. Συγκεκριμένα, στην Κηφισιά (πλατεία Πλατάνου – στάση προς Αθήνα), στο Πέραμα (Τέρμα λεωφορείων – πλησίον εκδοτηρίου), στους Αγίους Αναργύρους (πλατεία – πλησίον εκδοτηρίου), στην Κυψέλη (πλατεία – πλησίον εκδοτηρίου), στο Χαλάνδρι (Κολοκοτρώνη – Τέρμα τρόλεϊ 18), στην Ευελπίδων (έναντι εισόδου – πλησίον εκδοτηρίου) και στο λιμάνι του Πειραιά έξω από τις Πύλες 3, 8, 12. Επίσης, στα ΚΤΕΛ Κηφισού, Λιοσίων και Αττικής (επί της οδού Μαυρομματαίων, αριστερά εποπτείου ΚΤΕΛ)
Για την επαναφόρτιση των εισιτηρίων και καρτώ, ένα δίκτυο 200 περιπτέρων και σημείων πώλησης έχει ήδη εφοδιαστεί με ειδικά μηχανήματα POS, τα οποία και αναμένεται να ενεργοποιηθούν. Στόχος του ΟΑΣΑ είναι το δίκτυο αυτό να απλωθεί σε πρώτη φάση σε 600 σημεία πώλησης.