Ελληνίδα κορυφαία ερευνήτρια για τον καρκίνο του μαστού. Η Ειρήνη Ανδρουλή είναι μοριακή γενετίστρια στο Samuel Lunenfeld Research Institute (SLRI) του Mount Sinai Hospital όπου έχει την έδρα Anne και Max Tanenbaum στη Μοριακή Ιατρική.

Η Ειρήνη Ανδρουλή είναι μοριακή γενετίστρια στο Samuel Lunenfeld Research Institute (SLRI) του Mount Sinai Hospital όπου έχει την έδρα Anne και Max Tanenbaum στη Μοριακή Ιατρική. Είναι Καθηγήτρια στο Τμήμα Μοριακής και Ιατρικής Γενετικής, καθώς και στο Τμήμα Εργαστηριακής Ιατρικής και Παθοβιολογίας, στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο. Είναι συν-επικεφαλής του Fred A. Litwin Centre for Cancer Genetics στο SLRI και Διευθύντρια του Δικτύου Γενετικής Καρκίνου του Οντάριο (OCGN).

Δείτε την Ειρήνη Ανδρουλή εδώ

Σπούδασε Βιολογία και Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια και έκανε το διδακτορικό της στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας-Ιρβάιν, πάνω στη Μοριακή Βιολογία και Βιοχημεία.

Ελληνίδα

Το ερευνητικό της έργο επικεντρώνεται κυρίως στον εντοπισμό των παραγόντων που σχετίζονται με την ευπάθεια, την ιστοπαθολογία και την πρόγνωση του καρκίνου. Η πρωτοποριακή έρευνα της για τον καρκίνο του μαστού είναι παγκοσμίως γνωστή.

Η ίδια και οι συνεργάτες της διαπίστωσαν ότι ένα γενετικό τεστ θα μπορούσε να εντοπίσει τις γυναίκες που έχουν καρκίνο του μαστού με αρνητικούς λεμφαδένες (καρκίνος που δεν έχει κάνει μετάσταση στους λεμφαδένες), οι οποίες διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο υποτροπής της νόσου.

Ελληνίδα

Είναι ανάμεσα στους 10 Έλληνες επιστήμονες, μεταξύ των 418 ερευνητών που συμμετείχαν σε μια γονιδιωματική έρευνα, η οποία προσδιορίζει 12 γενετικές παραλλαγές που αυξάνουν την πιθανότητα του επιθηλιακού καρκίνου των ωοθηκών. Ο επιθηλιακός καρκίνος των ωοθηκών (EOC) είναι ο πιο κοινός τύπος καρκίνου των ωοθηκών. Τα αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Nature Genetics. Η νέα μελέτη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της διεθνούς ερευνητικής κοινοπραξίας OncoArray Consortium σε μια προσπάθεια να προσδιορίσει το γενετικό υπόβαθρο για τους περισσότερους κοινούς καρκίνους.

Το 2007 ονομάστηκε ‘Women of Action’ από το Ταμείο Έρευνας του Καρκίνου του Ισραήλ.