Τουλάχιστον 12 από αυτά τα «πλοία-φαντάσματα» που μετέφεραν 22 πτώματα σε αποσύνθεση εμφανίστηκαν τους τελευταίους μήνες στη βορειοδυτική ακτή της Ιαπωνίας.

Τα «πλοία-φαντάσματα» έγιναν πιο συχνά από τον Οκτώβριο, η ιαπωνική ακτοφυλακή ανέφερε στο Reuters.

Αν και πιστεύεται ότι οι «πρωτόγονες» ξύλινες βάρκες προέρχονται από την Κορέα, οι ταυτότητες των θυμάτων στα σκάφη είναι ασαφείς. Θα μπορούσαν να είναι πολίτες της Βόρειας Κορέας που σαλπάρουν στη θάλασσα σε αναζήτηση ασύλου. Ή μπορεί να είναι αλιείς οι οποίοι, σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια για την αύξηση των αλιευμάτων τους, απομακρύνθηκαν επικίνδυνα από τα λιμάνια τους.


Όλα τα σώματα ήταν «εν μέρει αποστεομένα» – δύο βρέθηκαν χωρίς κεφάλι, και ένα σκάφος περιείχε έξι κρανία, είπε η ακτοφυλακή. Το πρώτο σκάφος βρέθηκε τον Οκτώβριο, στη συνέχεια, μια σειρά από βάρκες βρέθηκαν τον Νοέμβριο.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που έχουν βρεθεί σκάφη που μεταφέρουν πτώματα στα ανοικτά της Ιαπωνίας, αλλά είναι η πρώτη φορά που δημιουργείται τόσο μεγάλο ενδιαφέρον.


Η ιαπωνική ακτοφυλακή λέει ότι ήδη συμβαίνει εδώ και χρόνια, αν και έχει μόνο τα δεδομένα για τα τελευταία πέντε. Το 2011, βρέθηκαν 57 σκάφη. Το 2012, ήταν 47, ενώ το 2013, 80 ξεβράστηκαν ή βρέθηκαν επιπλέουν στη θάλασσα.

Το 2014, βρέθηκαν 65 και ο αριθμός το 2015 ήταν 34. Αυτό είναι ένα σύνολο 283 σκαφών σε πέντε χρόνια – ωστόσο, το Λιμενικό Σώμα δεν έχει αποκαλύψει πόσα πτώματα ήταν επί των σκαφών. Το ασυνήθιστο για αυτή την τελευταία παρτίδα σκαφών είναι ότι τόσα πολλά έχουν βρεθεί σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα – 12 μέσα σε πέντε εβδομάδες.
«Πιστεύουμε ότι ενδεχομένως συνέβη ατύχημα λόγω του καιρού, αλλά δεν μπορούμε να το επιβεβαιώσουμε καθώς η κατάσταση των πτωμάτων ήταν κακή», δήλωσε εκπρόσωπος της ακτοφυλακής στο CNN. Οι ιαπωνικές αρχές αρνήθηκαν να σχολιάσουν την προέλευση των πλοίων ή τις πιθανές ταυτότητες των νεκρών, αλλά μια επιγραφή σε ένα σκάφος προσδιορίζει ότι ανήκει στη μονάδα 325 του στρατού της Βόρειας Κορέας, σύμφωνα με το τηλεοπτικό υλικό από το κανάλι NHK της Ιαπωνίας. Κουρελιασμένο ύφασμα που βρέθηκε στο σκάφος φαίνεται να προέρχεται από τη σημαία της Βόρειας Κορέας, όπως έδειξε το βίντεο.

Αυτομολήσαντες και ειδικοί λένε ότι τα αλιευτικά σκάφη υπό τη διοίκηση του Λαϊκού Στρατού της Βόρειας Κορέας μπορεί να χάνονται κάτω από την πίεση του δικτάτορα Κιμ να πιάσουν περισσότερα ψάρια, χωρίς ικανότητες να αντιμετωπίσουν θαλασσοταραχές. Παρά το γεγονός ότι η Μετεωρολογική Υπηρεσία της Ιαπωνίας δήλωσε ότι δεν υπήρξαν ασυνήθιστα κακές καιρικές συνθήκες στη θάλασσα της Ιαπωνίας τον Νοέμβριο, όταν τα περισσότερα σκάφη εμφανίστηκαν, αν και τα νερά είναι πιο άγρια αυτή την εποχή του έτους, λόγω της έναρξης των κρύων, βορειοδυτικών ανέμων.

Η ροή των ρευμάτων μέσω της Θάλασσας της Ιαπωνίας – επίσης γνωστή ως Ανατολική Θάλασσα – υποδηλώνει ότι είναι δυνατό για μη επανδρωμένα σκάφη από την Κορέα να προσεγγίσουν την ιαπωνική ακτή. Το ρεύμα Τσούσιμα ρέει πέρα από την κορεατική χερσόνησο, κατά μήκος της δυτικής ακτής της Ιαπωνίας, που οδηγεί στο ρεύμα Τσουγκάρου, το οποίο ρέει μεταξύ του βορινότερου νησιού της Ιαπωνίας, και του κυρίως νησιού Χόνσου – νομοί που στο παρελθόν έχουν βρεθεί τέτοιες βάρκες .

11-600x334

Η Βόρεια Κορέα δεν έχει ακόμη σχολιάσει τα «πλοία-φαντάσματα», τα οποία διερευνώνται από την ιαπωνική αστυνομία. Καθώς δεν είναι ένα νέο φαινόμενο, φαίνεται πιθανό ότι περισσότερα πλοία θα φτάσουν.

«Ο Κιμ Γιονγκ-ουν πιέζει τα αλιευτικά, πράγμα που θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί υπάρχουν περισσότερα αλιευτικά σκάφη», σύμφωνα με τον Κιμ Ντο-Χουν, καθηγητή αλιείας στο Εθνικό Πανεπιστήμιο Bukyong στο Busan της Νότιας Κορέας. «Αλλά τα σκάφη της Βόρειας Κορέας λειτουργούν σε πραγματικά κακή κατάσταση, με κακούς κινητήρες, διακινδυνεύοντας ζωές να πάνε μακριά για να πιάσουν περισσότερα [ψάρια]. Μερικές φορές παρασύρονται, και οι αλιείς πεθαίνουν από την πείνα», δήλωσε ο Κιμ, σύμφωνα με το Reuters.