Spread the love


Τα σπορ υπεραυτοκίνητα είναι α) ταχύτατα, β) πανάκριβα, γ) πανέμορφα. … Χμμ το τελευταίο το συζητάμε. Είναι όμως και κάτι ακόμη: Ένα πραγματικό υπεραυτοκίνητο πρέπει να είναι και χειροποίητο. Αλλιώς δεν έχει και μεγάλο νόημα το να χρεώνεις εκατοντάδες χιλιάδες ή και εκατομμύρια ευρώ, για ένα μοντέλο που κατασκευάζεται σε μια αυτοματοποιημένη γραμμή παραγωγής όπως οποιοδήποτε άλλο.

Πως φτιάχνεται όμως ένα αυτοκίνητο στο χέρι; Η απάντηση είναι με πολύ μεγάλη προετοιμασία, προσεκτικό σχεδιασμό και απόλυτα εξειδικευμένο προσωπικό, που κάνει μια δουλειά με μεγάλη προσοχή, έμφαση στη λεπτομέρεια και πραγματικό μεράκι, χωρίς πίεση χρόνου. Παράδειγμα το βίντεο που ακολουθεί, που δείχνει την παραγωγή μιας Pagani Huayra.

H Pagani είναι ένας μικρός κατασκευαστής με μόλις 55 εργαζομένους, η οποια παράγει μια σειρά από εκπληκτικά υπεραυτοκίνητα. Για αρκετά εξαρτήματα συνεργάζεται με άλλες εταιρίες, που όμως παράγουν πάνω στις αυστηρές προδιαγραφές της.

pagani-huayra_1

Η κατασκευή ξεκινά από το πλαίσιο το οποίο χτίζεται κομμάτι κομμάτι από σάντουιτς φύλλων ανθρακονημάτων με πλέγμα τιτανίου, το οποίο ψήνεται σε ειδικούς φούρνους. Κάθε κομμάτι περνά από φινίρισμα στο χέρι, ενώ το πλαίσιο μοντάρεται με δύο υποπλαίσια τιτανίου που θα εφαρμόσουν επάνω τους αναρτήσεις, τροχοί, μηχανή και κιβώτιο. Η μηχανή της Huayra είναι V12, 6000 κυβικών εκατοστών, την οποία φτιάχνει η Mercedes Benz, αλλά και πάλι στο χέρι. Μάλιστα κάθε τεχνίτης συναρμολογεί ένα κινητήρα μόνος του, τον οποίο υπογράφει για να πιστοποιήσει τον απόλυτο έλεγχο που είχε στην δημιουργία του.

Η τελική συναρμολόγηση γίνεται στο εργοστάσιο της Pagani (το οποίο μάλιστα είναι επισκέψιμο ώστε να δει κανείς από κοντά την εξαντλητική σε λεπτομέρεια διαδικασία), όπου μηχανή, αναρτήσεις, φρένα, ελαστικά, ηλεκτρικά μοντάρονται πάνω στο πλαίσιο. Φυσικά και τα δερμάτινα καθίσματα και οι επενδύσεις είναι όλα στο χέρι, ενώ ακόμη και το πιο μικρό εξάρτημα είτε έχει φτιαχτεί με καλούπι ανθρακονημάτων, είτε έχει σμιλευθεί από τιτάνιο, αλουμίνιο και άλλα μέταλλα αποκλειστικά για την Huayra.

pagani-huayra_2

Οξυγονοκολλήσεις στο χέρι, ραφή στο χέρι, μοντάρισμα χειροποίητο, συνεχείς έλεγχοι, και τελικά η Huayra παραδίδεται στον πελάτη, ακριβώς όπως την έχει παραγγείλει (καθώς υπάρχει μεγάλη λίστα παραμετροποίησης). Το αποτέλεσμα; Σίγουρα αξίζει το πάνω από 1.300.000 ευρώ που θα πρέπει να πληρώσεις για να αποκτήσεις (αν βρεις ένα) για ένα αυτοκίνητο που μόνο 100 κυκλοφορούν στον κόσμο…



Spread the love