Αστρονομικά ήταν τα ποσά που… έπεσαν στη δημοπρασία της παλαιότερης Vespa στον κόσμο, με τον αριθμό 3, μέσα από τον διαδικτυακό τόπο Catawiki.

Αστρονομικά ήταν τα ποσά που… έπεσαν στη δημοπρασία της παλαιότερης Vespa στον κόσμο, με τον αριθμό 3, μέσα από τον διαδικτυακό τόπο Catawiki. Το ποσό που έκλεισε η δημοπρασία είναι 182 χιλιάδες ευρώ και την καθιστούν το ακριβότερο σκούτερ του κόσμου.

Γιατί όμως είναι τόσο ακριβή αυτή η Vespa, τι ξεχωριστό έχει και είναι τόσο πολύτιμη για τους συλλέκτες.


Κατ’ αρχήν δεν ήταν μόνο οι συλλέκτες αυτοί που «χτυπήσαν» τη Vespa, αλλά και μουσεία ανά τον κόσμο

Πρόκειται για μια Vespa 98 του 1946 που βρέθηκε στη συλλογή ενός συλλέκτη που είχε στην κατοχή του περί τις 60 βέσπες.

Η τιμή της δημοπρασίας δεν θεωρείται (στους κύκλους των Vespisti) εξωφρενική, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη Vespa θεωρείται η παλαιότερη που κυκλοφορεί στον κόσμο.

Είναι εξαιρετικά σπάνια, μοναδική, γιατί είναι το “νούμερο 3”, η παλαιότερη Βέσπα στον κόσμο, κάτι που είναι σταμπαρισμένο σαν “1003” όχι μόνο στο πλαίσιο, αλλά σύμφωνα με την τακτική της εταιρίας και σε πολλά άλλη σημεία του μεταλλικού σκούτερ, ενώ αγνοούνται οι Νο1 και Νο2.

Είναι η τρίτη στη σειρά, της πρώτης παρτίδας από μόλις 60 Vespa 98 που κατασκευάστηκαν στο χέρι και βγήκε μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο από το εργοστάσιο της Piaggio.

Από την πρώτη αυτή παρτίδα έχουν «επιβιώσει» μόνο τρεις Vespa, που είχαν φτιαχτεί έτσι, ώστε να μπορούν να οδηγηθούν ακόμα κι από αρχάριους στους δύο τροχούς.

Ο κινητήρας της Vespa 98 είχε… 98 cc και απέδιδε μόλις 3,2 ίππους, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 60 km/h.

Καμία απολύτως σχέση δεν έχει η Vespa 98 με τα μοντέρνα σκούτερ που φτιάχνονται από ρομπότ, αφού οι κολλήσεις του μεταλλικού πλαισίου γίνονταν στο χέρι από τεχνίτες πάνω σε ξύλινα καλούπια.

Η συγκεκριμένη Vespa 98 Νο3, όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες διαθέτει πινακίδα κυκλοφορίας (ιταλική βεβαίως) έχει διάφορες εμφανείς κολλήσεις ακόμα και στην ποδιά, μερικά βαμμένα κομμάτια, περιέργως είναι περασμένη με βερνίκι… και αναφέρεται σαν “άριστη κατάσταση” στον διαδικτυακό τόπο της εταιρίας δημοπρασιών.

Επίσης σημειώστε ότι το κλασικό σκούτερ είναι “ξαπλωμένο” πάνω στην ποδιά του στις φωτογραφίες, αφού η πρώτη Vespa δεν διέθετε κανένα σταντ! Μπορούσε να ακουμπάει πάνω σε πεζοδρόμια και τοίχους… σύμφωνα με τους κατασκευαστές της.

Δείτε το site, και το Facebook της Vespa

Δείτε φωτό και βίντεο:

Vespa

VespaVespaVespaVespaVespaVespaVespaVespaVespaVespa