Η αγωνιώδης προσπάθεια των αεροπορικών εταιρειών να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος αυξάνοντας παράλληλα τα έσοδά τους συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς. 

Μετά την έξτρα χρέωση των αποσκευών, του φαγητού και της επιλογής της θέση, οι αερομεταφορείς βρήκαν έναν ακόμη έξυπνο τρόπο για να βγάλουν περισσότερα χρήματα από τους επιβάτες: να προσθέσεις περισσότερα καθίσματα στα ήδη υπάρχοντα αεροσκάφη.

Τον περασμένο μήνα, η American Airlines ανακοίνωση την προσθήκη 12 επιπλέον θέσεων, ή δύο σειρών, στην οικονομική θέση των Boeing 737 που διαθέτει και εννέα ακόμη στα Airbus A321s.
Σε αντίστοιχη ανακοίνωση προχώρησε πρόσφατα και η JetBlue.


Το επιβατικό κοινό κάθε άλλο παρά ενθουσιάστηκε με τα νέα αφού η αίσθηση της σαρδελοποίησης κάθε άλλο παρά ευχάριστη είναι, τόσο στους αιθέρες όσο και στο έδαφος. Όταν η American Airlines ανακοίνωσε την πρόθεσή της να μειώσει την απόσταση των καθισμάτων από τις 30 στις 29 ίντσες, οι αντιδράσεις ήταν τόσο έντονες, που ο αερομεταφορέας πήρε πίσω την απόφαση.

Οι εταιρείες πάντως βρήκαν τρόπους να βάλουν στα αεροπλάνα τους περισσότερους επιβάτες χωρίς να θυσιάσουν την άνεση των υπολοίπων. Ένας από αυτούς είναι να χρησιμοποιούν λεπτότερα καθίσματα. Πλέον είναι στο χέρι των κατασκευαστών να σχεδιάσουν πρωτότυπα καθίσματα που θα εξυπηρετούν ανάγκες αλλά δεν θα πιάνουν πολύ χώρο. Ένας άλλος είναι η θήκη των περιοδικών από το κάτω μέρος της πλάτης του καθίσματος, να μεταφερθεί στο επάνω.

Κάπως έτσι εξηγείται και η αυξανόμενη ζήτηση για νέα αεροσκάφη: τις επόμενες δύο δεκαετίες η Boeing αναμένει οι αεροπορικές να ζητήσουν 37.000 αεροσκάφη.

Παρότι οι επιβάτες δεν επιθυμούν να θυσιάζουν την άνεσή τους, πολλοί είναι διατεθειμένοι να το κάνουν προκειμένου να πληρώσουν πιο φθηνό εισιτήριο. Για τους υπόλοιπους, υπάρχει πάντα η επιλογή της business class.