Μπροστά σε μεγάλη ανακάλυψη οι αρχαιολόγοι

Η μυστηριώδης τρύπα μήκους 30 μέτρων που έχει βρεθεί μέσα στην Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας, μπορεί να περιέχει έναν «σιδερένιο θρόνο» που έχει δημιουργηθεί από μέταλλα μετεωριτών.

Οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι ο θρόνος βρίσκεται εκεί για να βοηθά τους Φαραώ στο πέρασμά τους στην επόμενη ζωή. Σύμφωνα με ένα αρχαίο κείμενο που ανέλυσαν οι ερευνητές λέγεται ότι οι Φαραώ πριν φτάσουν στα αστέρια του βορρά, έπρεπε να περάσουν τις «πύλες του ουρανού» και να καθίσει στον «θρόνο από σίδηρο».

Ο τεράστιος αυτός διάδρομος βρέθηκε στις αρχές του περασμένου Νοεμβρίου, ως μέρος ενός πρότζεκτ Scan Pyramids, υπό την καθοδήγηση των Mehdi Tayoubi του Hip Institute στο Παρίσι και του Kunihiro Morishima του Πανειπιστημίου Nagoya στην Ιαπωνία.

Παρόλα αυτά, οι αρχαιολόγοι δεν ΄εχουν ακόμη καταλήξει σε συμπέρασμα ως προς το τι χρησίμευε η συγκεκριμένη περιοχή. Σήμερα, ο Giulio Magli, διευθυντής του Τμήματος Μαθηματικών και Καθηγητής Αρχαιοαστρονομίας του Πολυτεχνείου του Μιλάνο, λέει ότι μπορεί να έχει την απάντηση.

«Υπάρχει μία πιθανή ερμηνεία, η οποία συμφωνεί σε ικανοποιητικό βαθμό με όσα γνωρίζουμε για την αιγυπτιακή ταφική θρησκεία, όπως αυτή αποτυπώνεται στα κείμενα των Πυραμίδων. Σε αυτά τα κείμενα λέγεται ότι οι φαραώ προτού φτάσουν στα άστρα, έπρεπε να περάσουν τις “πύλες του ουρανού” και να καθίσουν στον “σιδερένιο θρόνο”», ανέφερε ο καθηγητής.

Η Πυραμίδα του Χέοπα, ένα από τα Επτά Θαύματα του Αρχαίου Κόσμου, οικοδομήθηκε περίπου το 2550 πΧ και είναι ένα από τα πλέον περίπλοκα μνημεία στην ιστορία της αρχιτεκτονικής.

Πυραμίδς του Χέοπα

Οι εσωτερικοί της θάλαμοι είναι προσβάσιμοι από στενές διόδους, η μία εκ των οποίων προτού οδηγήσει στον ταφικό θάλαμο φαρδαίνει και υψώνεται ξαφνικά δημιουργώντας αυτό που αποκαλείται «Μεγάλη Στοά».

Σύμφωνα με τον Magli, μελετώντας τον θρόνο της μητέρας του Χέοπα, βασίλισσας Χετεφέρης, ο οποίος βρέθηκε σε κομμάτια και ανακατασκευάστηκε από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, μπορούμε να αποκτήσουμε μία ιδέα για το πώς μπορεί να έμοιαζε. Είναι μία χαμηλή καρέκλα από σανταλόξυλο καλυμμένη με χρυσό και φαγεντιανό. Του Χέοπα μπορεί να ήταν παρόμοιος, αλλά ήταν καλυμμένος με λεπτά φύλλα σιδήρου.

«Φυσικά δεν ήταν λιωμένος σίδηρος, αλλά μετεωρικός σίδηρος, που είχε πέσει από τον ουρανό με τη μορφή μετεωριτών, κάτι που επίσης αναφέρεται στις Γραφές», σημειώνουν οι επιστήμονες.

Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι χρησιμοποιούσαν τον «μετεωρικό σίδηρο» για ειδικά αντικείμενα που σχεδιάζονταν για τους Φαραώ, συμπεριλαμβανομένου και του ξιφίδιου του Τουταγχαμών.
Χρησιμοποιώντας τα μιόνια, υποατομικά σωματίδια που «εμφανίζονται» στην κοσμική ακτινοβολία, επιστήμονες κατόρθωσαν για πρώτη φορά να δουν το εσωτερικό της δομής της Πυραμίδας του Χέοπα.

Όπως περιγράφουν σε άρθρο τους στο περιοδικό «Nature», τα μιόνια αποκάλυψαν ένα μεγάλο κενό στο εσωτερικό της πυραμίδας: έχει μήκος 30 μ. και μια εγκάρσια τομή όμοια με εκείνη της Μεγάλης Στοάς η οποία βρίσκεται από πάνω του.

Η ακριβής δομή και ο ρόλος του κρυμμένου ως τώρα κενού παραμένουν άγνωστα – περαιτέρω μελέτες ίσως δώσουν μια απάντηση.