Πρόταση για κοινωνική θητεία σε όσους προκαλούν τροχαία ατυχήματα

Κοινωνική θητεία για όσους προκαλούν τροχαία ατυχήματα  με θανάσιμες ή βαριές σωματικές βλάβες και πρόστιμα ανάλογα με το εισόδημα για τους παραβάτες του ΚΟΚ προτείνει ο υφυπουργός Μεταφορών Ν.Μαυραγάνης.

Μιλώντας στον ΑΝΤ1, ανέφερε ότι πριν από περίπου ένα μήνα στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής είχε προτείνει να περιληφθεί διάταξη στον Ποινικό κώδικα θέσπισης «κοινωνικής θητείας» για τους υπαίτιους σωματικών βλαβών σε τροχαία ατυχήματα.


«Μετά την εργασία τους να προσφέρουν στην απάλειψη του πόνου προσφέροντας κοινωνική εργασία» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Για τα πρόστιμα είπε: «Ένα πρόστιμο 30 ή 50 ευρώ δεν έχει την ίδια επίπτωση σε ένα εισόδημα 10.000 ευρώ όπως σε ένα εισόδημα 50.000 ή 100.000 ευρώ».

Ο κ. Μαυραγάνης πρόσθεσε ότι το πλαίσιο της πρότασής του θα το παρουσιάσει και θα το συζητήσει στις 28 Μαρτίου σε ειδική επιτροπή του ΟΗΕ, που συνέρχεται στη Μάλτα.

 

Τα τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα αποτελούν ένα διαχρονικό πρόβλημα που ταλανίζει την Ελλάδα. Είναι ενδεικτικό ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2016, σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας, 378 άτομα έχασαν τη ζωή τους, 441 τραυματίστηκαν σοβαρά και 6.191 ελαφρά, σε όλη τη χώρα. Στην Αττική, μόνον τον Ιανουάριο του 2017, έχασαν τη ζωή τους 17 άτομα, 14 τραυματίστηκαν σοβαρά και 417 ελαφρά σε 364 τροχαία…

Ποιες είναι όμως οι κυριότερες αιτίες των θανατηφόρων τροχαίων; Σύμφωνα με τα πανελλαδικά στοιχεία της Τροχαίας για το πρώτο εξάμηνο του 2016, προηγείται η απόσπαση της προσοχής του οδηγού με 24 περιστατικά, ενώ ακολουθούν η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα με 22, περιστατικά που σχετίζονται με πεζούς 16, παραβίαση προτεραιότητας 12, υπερβολική ταχύτητα 8, αίτια σχετικά με τους δρόμους και τον καιρό 8, αντικανονικό προσπέρασμα 4, παραβίαση σηματοδότη 4, ενώ άλλα 108 αίτια σχετίζονται με τους οδηγούς.

Όσον αφορά στις ηλικίες των θυμάτων από τροχαία δυστυχήματα σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας για το 2015, οπότε έχασαν τη ζωή τους συνολικά 789 άτομα, οι περισσότεροι ήταν μεγαλύτεροι των 55 ετών σε 291 περιστατικά. Ακολουθούν οι ηλικίες 26-35 ετών σε 126 περιστατικά, 36-45 ετών σε 122 περιστατικά, 18-25 ετών σε 117 περιστατικά, 46-55 ετών σε 108 περιστατικά και 0-17 ετών σε 25 περιστατικά.

Από τα 739 τροχαία που συνέβησαν το 2015, τα 265 αφορούν σε σύγκρουση, τα 248 σε εκτροπή, τα 129 σε παράσυρση πεζού, τα 74 σε πρόσκρουση, τα 19 σε ανατροπή και τα 4 σε πτώση από όχημα.

Διαβάστε και άλλα στατιστικά στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα στο site της αστυνομίας.