Spread the love


Ζητήματα ασφαλείας οδηγούν πλέον στη χρήση αυστηρών προσωπικών δεδομένων ως passwords στο Διαδίκτυο, όπως φωτογραφίες σέλφι και δακτυλικό αποτύπωμα.

Η αναγκαιότητα για μεγαλύτερη ασφάλεια στις συναλλαγές, για ευκολότερη χρήση της τεχνολογίας, αλλά και για αύξηση του ηλεκτρονικού τζίρου δημιουργεί μία νέα τάση στις πληρωμές μέσω Διαδικτύου.

Στη σύγχρονη ψηφιακή επικοινωνία, όπου το κινητό τηλέφωνο έχει μπει πλέον για τα καλά στη ζωή σχεδόν όλων των ανθρώπων στον αναπτυγμένο κόσμο, οι εκδότριες εταιρείες των καρτών πληρωμής προετοιμάζουν το έδαφος για τη νέα εποχή.

Για παράδειγμα, η MasterCard προωθεί ήδη την αντικατάσταση των κωδικών πρόσβασης που ζητούνται πριν από κάθε συναλλαγή με μία… σέλφι, ένα δακτυλικό αποτύπωμα ή τους χτύπους της καρδιάς, που θα επιβεβαιώνουν την ταυτότητά τους.

Η εταιρεία έχει ήδη δοκιμάσει τους βιομετρικούς ελέγχους στις ΗΠΑ, στον Καναδά και στην Ολλανδία και σύντομα αναμένεται να τους ξεκινήσει και στη Βρετανία. Κατόπιν ο προγραμματισμός της Mastercard περιλαμβάνει επέκταση της υπηρεσίας σε Βέλγιο, Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Ελβετία, Νορβηγία, Σουηδία, Φινλανδία και Δανία.

Σύμφωνα με δηλώσεις της Αν Σερνς, επικεφαλής διεθνών αγορών της εταιρείας στο CNBC, «αυτού του είδους οι έλεγχοι αποτελούν πολύ καλό τρόπο για να προστατεύσεις τον εαυτό σου όταν κάνεις αγορές», ενώ πρόσθεσε ότι «υπάρχει μια ολόκληρη σειρά βιομετρικών που λένε “είμαι εγώ, κάνω μια πληρωμή”, και αυτό απλά κάνει όλη την υπόθεση πιο ασφαλή».

Το «selfie pay» είναι απλό στη χρήση, αφού ο πελάτης το μόνο που πρέπει να κάνει είναι να «κατεβάσει» την εφαρμογή Identity Check. Οταν ο έμπορος απαιτήσει την αναγνώριση του χρήστη πριν από την αγορά, ο πελάτης θα λάβει τότε μια ειδοποίηση (push) στο κινητό του και τότε θα βγάλει μία… σέλφι για να εγκριθεί η αγορά. Επιπλέον, για να διασφαλιστεί ότι δεν θα χρησιμοποιηθεί μια φωτογραφία από διάφορους χάκερ, οι χρήστες θα πρέπει να ανοιγοκλείνουν τα μάτια τους όταν θα κοιτούν την κάμερα.

Αξίζει ακόμη να τονίσουμε ότι οι βιομετρικές λύσεις θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν, εκτός από την αναγνώριση προσώπου, και σαρωτές δακτυλικών αποτυπωμάτων ή τον έλεγχο του καρδιακού παλμού του πελάτη με τη χρήση wearable τεχνολογίας, μέσω π.χ. ενός συνδεδεμένου βραχιολιού. H MasterCard επενδύει ήδη στη βιομετρική πιστοποίηση, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας αναγνώρισης φωνής και της ίριδας του ματιού. Oπως σημειώνει ο πρόεδρος για λύσεις ασφαλείας της MasterCard, Αγιάι Μπάλα, «τα δακτυλικά αποτυπώματα ή η αναγνώριση προσώπου μέσω selfies απαιτεί την εισαγωγή δεδομένων από τον χρήστη», ενώ για την αναγνώριση των χτύπων της καρδιάς «μπορείτε να φοράτε μόνο ένα βραχιόλι που θα στέλνει ένα σήμα στη συσκευή της εταιρείας για να αποδείξετε ότι είστε ο ίδιος».

Αυξημένες πωλήσεις

Τα νέα αυτά συστήματα πληρωμής θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αυξημένες διαδικτυακές πωλήσεις, αφού οι κωδικοί πρόσβασης θα αντικατασταθούν από μια πιο βολική λύση. Είναι χαρακτηριστική έρευνα της MasterCard η οποία αναφέρει ότι το 53% των αγοραστών ξεχνούν τους κωδικούς τους τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, σπαταλώντας πάνω από 10 λεπτά για να κάνουν reset στους λογαριασμούς τους. Επειτα από όλα αυτά, το ένα τρίτο των καταναλωτών εγκαταλείπει τις αγορές του.

Περισσότεροι από δεκαπέντε εκατομμύρια πελάτες των βρετανικών τραπεζών HSBC και First Direct, που χρησιμοποιούν την υπηρεσία των τραπεζών μέσω κινητού τηλεφώνου, θα μπορούν πλέον να έχουν πρόσβαση στον λογαριασμό τους μέσω της ταυτοποίησης της φωνής τους ή του δακτυλικού τους αποτυπώματος και δεν θα χρειάζεται να εισάγουν κάποιον κωδικό. Πρώτη λανσάρει την καινοτομία η First Direct και θα ακολουθήσει η HSBC το ερχόμενο καλοκαίρι. Η εφαρμογή του δακτυλικού αποτυπώματος είναι ήδη διαθέσιμη και από τις δύο τράπεζες, σε όλους τους κατόχους συσκευών Apple (iPhone, iPad), ενώ και άλλα smart wallets, όπως είναι τα Samsung Pay και Android Pay, επιτρέπουν στους καταναλωτές τη χρήση σαρωτών δακτυλικών αποτυπωμάτων.

Η χροιά της φωνής

Τη διασφάλιση της χροιάς της φωνής μέσω 100 διαφορετικών μηχανών αναγνώρισης, που εξετάζουν στοιχεία όπως είναι η ταχύτητα ομιλίας, ο ρυθμός, η προφορά, καθώς και άλλα χαρακτηριστικά, όπως είναι π.χ. το σχήμα του λάρυγγα, οι φωνητικές και οι ρινικές οδοί, ανέλαβε η εταιρεία Nuance Communications.

Η υπηρεσία αυτή θα χρησιμοποιηθεί αρχικά στη Βρετανία, όπου σημειωτέον το 38% των Βρετανών χρησιμοποιούν τον ίδιο κωδικό στον τραπεζικό τους λογαριασμό, όπως και σε άλλες εφαρμογές και ιστοτόπους, ενώ το 55% εξαιρετικά σπάνια αλλάζει κωδικούς. Πρόσφατη έρευνα της Visa ανέφερε ότι το 75% των ερωτηθέντων ηλικίας 16-24 ετών στη Βρετανία είπαν πως θα αισθάνονταν ασφαλείς με τη χρήση των βιομετρικών τους στοιχείων (δακτυλικό αποτύπωμα, ίριδα ματιού, αναγνώριση προσώπου) για κάθε είδους πληρωμές, ενώ το 69% από αυτούς είπε πως κάτι τέτοιο θα έκανε τη ζωή τους πιο εύκολη. Σε αντίστοιχη έρευνα, εξάλλου, που πραγματοποιήθηκε σε ΗΠΑ και Ολλανδία τον προηγούμενο χρόνο, το 92% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι είναι πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν τις νέες μεθόδους αντί του pass­word.

Κατά μέσον όρο οι χρήστες καλούνται να πληκτρολογήσουν οκτώ φορές το password για 10 διαφορετικούς λογαριασμούς ή εφαρμογές. Επιπλέον, πάνω από ένας στους πέντε χρησιμοποιεί το ίδιο password σε διαφορετικές διαδικτυακές υπηρεσίες και εφαρμογές και μόλις ένα ποσοστό της τάξεως του 58% βασίζεται σε ορισμένες παραλλαγές του κωδικού αυτού.

Οι πελάτες της HSBC σε ΗΠΑ, Καναδά, Μεξικό, Χονγκ Κονγκ και Γαλλία θα έχουν τη νέα τεχνολογία μέχρι το τέλος του έτους, ενώ οι υπόλοιπες αγορές θα ακολουθήσουν τη διετία 2017-2018.

Από το ethnos.gr

 



Spread the love