Σε απόσταση μόλις 12 ετών φωτός από τη Γη, γύρω από το άστρο Tau Ceti, οι αστρονόμοι ανακάλυψαν τέσσερις βραχώδεις εξωπλανήτες με μέγεθος λίγο ή πολύ μεγαλύτερο από τη Γη.

Οι δύο από αυτούς, φαίνεται να βρίσκονται στη «φιλόξενη» ζώνη γύρω από το άστρο τους και συνεπώς, όπως λένε οι επιστήμονες, μπορεί να διαθέτουν συνθήκες ευνοϊκές για την ανάπτυξη ζωής.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Φάμπο Φενγκ του βρετανικού Πανεπιστημίου του Χέρτφορντσάιρ, εκτιμούν ότι καθένας από τους δύο εξωπλανήτες είναι μια υπερ-Γη, δηλαδή έχει μάζα μεγαλύτερη της Γης, και βρίσκεται οριακά εντός της φιλόξενης ζώνης του μητρικού άστρου του.

Οι άλλοι δύο μικρότεροι εξωπλανήτες βρίσκονται εκτός αυτής της ζώνης, καθώς κινούνται πολύ κοντύτερα στο Tau Ceti και άρα θα είναι πιο καυτοί και άνυδροι. Αν και δεν είναι κατάλληλοι για ζωή, είναι ανάμεσα στους μικρότερους εξωπλανήτες στο μέγεθος της Γης που έχουν ανιχνευθεί γύρω από ένα κοντινό άστρο σαν τον Ήλιο, έχοντας μάζες όχι μεγαλύτερες από 1,7 φορές σε σχέση με τον πλανήτη μας.

Όπως υπενθυμίζει το ΑΜΠΕ, πριν από λίγα χρόνια η ίδια ομάδα αστρονόμων είχε ανακοινώσει πιθανή ανακάλυψη πέντε εξωπλανητών γύρω από το ίδιο άστρο. Αυτή τη φορά, έπειτα από νέες παρατηρήσεις με τη βοήθεια του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου στη Χιλή και του τηλεσκοπίου Κεκ στη Χαβάη, πιστεύουν ότι βρίσκονται πιο κοντά στην πραγματικότητα.

Η εμφάνιση ζωής στους εξωπλανήτες ενδεχομένως να παρεμποδίζεται από τον τεράστιο δακτύλιο αστεροειδών και κομητών, που μπορεί να τους «βομβαρδίζουν». Απαιτείται λοιπόν εκτενέστερη μελέτη.