Spread the love


Μεγαλεπήβολα σχέδια για ένα Ευρωπαϊκό Χονγκ Κονγκ και επενδύσεις 500 εκατ. ευρώ από την COSCO, η οποία ζήτησε από την κυβέρνηση να βοηθήσει για εργασιακή ειρήνη στον Πειραιά

Η ελληνική αντιπροσωπεία μπήκε νωρίς χθες το πρωί στα κεντρικά γραφεία της COSCO στη Σαγκάη υπό τους ήχους του τραγουδιού «Μίλησέ μου, μίλησέ μου, δεν σε φίλησα ποτέ μου» του Μάνου Χατζιδάκι και του Νίκου Γκάτσου. Λίγα λεπτά αργότερα η κεντρική διοίκηση της COSCO και ο πρόεδρός της κάπτεν Σου ανακοίνωναν νέες επενδύσεις με επίκεντρο το λιμάνι του Πειραιά, ύψους περίπου 500 εκατομμυρίων ευρώ, με τη μεγαλεπήβολη υπόσχεση ότι θα γίνει σύντομα ένα νέο Χονγκ Κονγκ: προβλήτα για κοντέινερ, ενίσχυση της κρουαζιέρας, αναβάθμιση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης και πάρκινγκ στάθμευσης αυτοκινήτων.

Σημειωτέον ότι το συνολικό τίμημα πώλησης του ΟΛΠ στην κινεζική εταιρεία ανέρχεται στα 370 εκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΙΟΒΕ, που επικαλούνται οι επικεφαλής της COSCO, η ανάπτυξη του νέου επενδυτικού σχεδιασμού θα δημιουργήσει 31.000 θέσεις εργασίας και θα αυξήσει το ελληνικό ΑΕΠ κατά 0,8%.

Συγχρόνως όμως οι κινέζοι επενδυτές εξιλέωναν τον έλληνα Πρωθυπουργό, διαβεβαιώνοντας ότι θα συμμορφωθούν με τις εργασιακές σχέσεις και θα αποκαταστήσουν τις σχέσεις τους με τα συνδικάτα στο λιμάνι. Η COSCO έδειξε καθαρά χθες ότι δεν επιθυμεί τη συνέχιση των απεργιών στο λιμάνι του Πειραιά και μάλιστα μέσω του προέδρου της Σου Λιρόνγκ ζήτησε την υποστήριξη της κυβέρνησης στο να τερματιστούν οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων.

«Καλό θα ήταν να μην έχουμε τόσο πολλές απεργίες. Θα κάνουμε επαφές με τα συνδικάτα και θα συμμορφωθούμε με τις εργασιακές σχέσεις. Ποντάρουμε σ’ αυτό» ανέφερε ο πανίσχυρος άνδρας της COSCO, επαναλαμβάνοντας ότι επιζητεί τη βοήθεια της κυβέρνησης σ’ αυτό. Λίγο αργότερα ο Αλέξης Τσίπρας απαντούσε ότι η πρόθεση της COSCO να σεβαστεί την ελληνική νομοθεσία είναι κάτι σημαντικό και κάτι που εμπίπτει στις αρχές σας, καθώς οι απεργίες αποτελούν μία φυσική εξέλιξη όταν οι εργαζόμενοι δεν είναι ευχαριστημένοι».

Να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση δεν περίμενε χθες να ακούσει νέα σαφή επενδυτικά σχέδια από τους επικεφαλής της μεγαλύτερης ναυτιλιακής δύναμης σε παγκόσμιο επίπεδο. Κυβερνητικές πηγές έλεγαν στα «ΝΕΑ» ότι η κυβέρνηση πρότεινε στη διοίκηση της COSCO να γίνουν οι επαφές σε ξενοδοχείο της Σαγκάης, οι Κινέζοι όμως επέμεναν για επίσκεψη στα γραφεία της. Κι αυτό διότι είχαν σκοπό να αιφνιδιάσουν θετικά την ελληνική πλευρά αποκαλύπτοντας τα επόμενα επενδυτικά τους σχέδια.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΑΞΟΝΕΣ

Αυτά, σύμφωνα με τον κάπτεν Σου, κινούνται σε τέσσερις άξονες:

Ενίσχυση της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά. Θα βελτιωθούν οι υποδομές ώστε το λιμάνι να μπορεί να υποδεχθεί τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου. Γι’ αυτό θα γίνει επέκταση και αναβάθμιση ώστε ο Πειραιάς να υποδέχεται κρουαζιερόπλοια 4.000 θέσεων και το λιμάνι να έχει βάθος κάτω από την επιφάνεια του νερού μεγαλύτερη των 12,5 μέτρων. Συγχρόνως θα ανεγερθεί κτίριο για την υποδοχή περίπου 10.000 τουριστών. Η συγκεκριμένη επένδυση σύμφωνα με τους Κινέζους θα αυξήσει τον αριθμό των τουριστών στην Ελλάδα κατά 3 εκατομμύρια. Πρόκειται για μία επένδυση προϋπολογισμού 200 εκατομμυρίων ευρώ.

Αναβάθμιση του λιμανιού και ειδικότερα της πρώτης προβλήτας με δημιουργία υποδομών, δηλαδή αποθηκών που θα υποδέχονται περισσότερα κοντέινερ. Οι υπεύθυνοι της COSCO εκτιμούν ότι σε συνδυασμό με τις προβλήτες δύο και τρία θα μπορούν στο λιμάνι του Πειραιά να τοποθετούνται τουλάχιστον 10.000 κοντέινερ. Η συγκεκριμένη επένδυση εκτιμάται στα 100 εκατομμύρια ευρώ.

Θα προχωρήσει επένδυση στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Θα δημιουργηθεί μεγαλύτερη δεξαμενή με χωρητικότητα 300.000 τόνους που θα εξυπηρετεί τα μεγαλύτερα πλοία του κόσμου, ενώ συγχρόνως θα εξυπηρετεί υπηρεσίες θαλάσσιου εξοπλισμού. Σύμφωνα με τον κάπτεν Σου η συγκεκριμένη επένδυση είναι της τάξης των 100-200 εκατομμυρίων ευρώ.

Θα δημιουργηθεί σταθμός οχημάτων με βάση την εκτίμηση της μεγάλης κινητικότητας στο λιμάνι του Πειραιά. Σήμερα δεν υπάρχει μεγάλος εσωτερικός χώρος για τη στάθμευση αυτοκινήτων και σύμφωνα με τους κινέζους επενδυτές θα δημιουργηθεί μεγάλο πάρκινγκ αυτοκινήτων -το μεγαλύτερο σε μεσογειακό λιμάνι-, έργο προϋπολογισμού 50-100 εκατομμυρίων ευρώ. θα έχει χωρητικότητα 20.000 αυτοκινήτων.

Ο επικεφαλής της COSCO ανακοίνωσε επίσης ότι θα ενισχυθεί ο κλάδος των logistics από 400 εκατομμύρια ευρώ σε 2,5 δισ. ευρώ ώς το 2018. Ο Αλέξης Τσίπρας αναφέρθηκε στην επιτυχημένη ναυτιλιακή συνεργασία Ελλάδας και Κίνας και τόνισε ότι υπάρχει υψηλής τεχνογνωσίας ανθρώπινο δυναμικό στον Πειραιά, κάτι που ευνοεί τα κινεζικά πλοία να προσεγγίζουν το λιμάνι για ναυπηγοεπισκευή.

ΣΑΓΚΑΗ, ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΒΟΥΛΑ ΚΕΧΑΓΙΑ, από ΤΑ ΝΕΑ  8/7/16



Spread the love