Σήμερα, ίσως περισσότερο από ποτέ, η μετάβαση της οικονομίας σε ένα πιο εξωστρεφές παραγωγικό μοντέλο με έμφαση και στην ενίσχυση στις ελληνικές εξαγωγές, είναι μονόδρομος για την οικονομία.
Δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις που άντεξαν στην κρίση και άλλες, νεότερες, που τολμούν, καινοτομούν και φέρνουν νέο αέρα στο ελληνικό επιχειρείν, επικεντρώνουν στην επέκτασή τους στις ξένες αγορές, αναζητώντας νέα πεδία κερδοφορίας. Τα ισχυρά πλεονεκτήματα των ελληνικών διατροφικών προϊόντων βρίσκονται άλλωστε στο «μικροσκόπιο» μεγάλων εισαγωγικών εταιριών του εξωτερικού που βολιδοσκοπούν διαρκώς την ελληνική αγορά για κερδοφόρες συνεργασίες, ενισχύοντας τη δυναμική για νέα ανοίγματα, παρά τις προκλήσεις που εξακολουθεί να αντιμετωπίζει το ελληνικό επιχειρείν.
Στο πλαίσιο μιας εθνικής στρατηγικής για την τόνωση της εξωστρέφειας, η στήριξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και η συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, είναι απαραίτητες παράμετροι. Στο πλαίσιο αυτό σημαντική είναι η προσφορά πρωτοβουλιών όπως το πρόγραμμα “Go International” της Eurobank, που βρίσκεται στον έβδομο χρόνο του και το οποίο, φέτος, διοργανώθηκε στην Κρήτη.
Το “Go In Crete”, με τη στήριξη της Eurobank, του Συνδέσμου Ελλήνων Εξαγωγέων, των Συνδέσμων Εξαγωγέων Κρήτης και Βορείου Ελλάδας και υπό την αιγίδα του υπουργείου Εξωτερικών, πραγματοποιήθηκε 24 -26 Μαΐου. Περισσότεροι από 50 σημαντικοί εισαγωγείς και 110 Έλληνες εξαγωγείς, πάνω από 2.300 προγραμματισμένες επιχειρηματικές συναντήσεις B2B και μεγάλα ονόματα της διεθνούς αγοράς με προσανατολισμό στα ελληνικά προϊόντα συνάντησαν δυναμικές ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις, διερευνώντας δρόμους συνεργασίας. H GADISA, leader στην αγορά διανομής ειδών διατροφής στην Ισπανία, αναζητώντας διαρκώς νέα και πολλά υποσχόμενα προϊόντα, αντιπροσωπευτικά της Μεσογειακής διατροφής, έχει το βλέμμα στραμμένο στην ελληνική αγορά. Η εταιρία όπως και η ελληνική επιχείρηση Φάρμα Κουκάκη, που κινείται δυναμικά στην παραγωγή και διακίνηση γαλακτοκομικών και άλλων προϊόντων συμμετείχαν στο φετινό “Go In Crete”.
GADISA: Ένας ισπανικός leader στην Κρήτη
Με την Ελλάδα μοιραζόμαστε γεύσεις λένε στελέχη της εταιρίας, η οποία πρωταγωνιστεί στην ισπανική αγορά διανομής τροφίμων εδώ και δεκαετίες και βολιδοσκοπεί την ελληνική αγορά.
Το βλέμμα της στην ελληνική αγορά διατηρεί η GADISA, η ισπανική εταιρία που δραστηριοποιείται στον τομέα διανομής χονδρικού εμπορίου και στις λιανικές πωλήσεις. Στην αναζήτησή της για νέα και πολλά υποσχόμενα προϊόντα, αντιπροσωπευτικά της Μεσογειακής διατροφής, η πρωτοβουλία της Eurobank, “Go in Crete”, βοήθησε την εταιρία να συναντήσει Έλληνες εξαγωγείς και να διερευνήσει νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.
Η GADISA, leader στην αγορά διανομής τροφίμων στη Βορειοδυτική Ισπανία, με περισσότερα από 379 σημεία πώλησης και 700.000 πελάτες, πιστεύει πως το “Go in Crete”, που πραγματοποιήθηκε στην Κρήτη, μεταξύ 24 – 26 Μαΐου, 2017, ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα ευκαιρία.
«Με την Ελλάδα η Ισπανία μοιράζεται τις γεύσεις της Μεσογειακής διατροφής, οπότε βρήκαμε πολύ ενδιαφέρουσα την ευκαιρία που πρόσφερε η Banco Santander και η Eurobank να παρακολουθήσουμε το “Go In Crete”. Ήταν ένας πολύ καλός τρόπος να συναντήσουμε ελληνικές εξαγωικές επιχειρήσεις και να ανακαλύψουμε τι θα μπορούσαν να μας προσφέρουν» δηλώνει η κα Μ. Herrero, υπεύθυνη για τις αγορές φρέσκων προϊόντων στη GADISA.
Η GADISA ιδρύθυκε περίπου πριν 30 χρόνια μέσω της συγχώνευσης τεσσάρων εταιριών του κλάδου: Tojeiro Alimentación, Carlos Díaz, Almacenes Casán και Waldo Riva. Όλες είχαν δεκαετίες εμπειρίας στη διανομή τροφίμων και ποτών.
«Προσπαθούμε σκληρά να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες των πελατών μας, προσφέροντας επαγγελματικές υπηρεσίες και την καλύτερη σχέση ποιότητας τιμής. Τα αποτελέσματα των προσπαθειών μας και η αφοσίωσή μας αποτυπώνονται στην εμπιστοσύνη που μας δείχνουν οι περισσότεροι από 700.000 πελάτες μας, οι οποίοι μας καθιστούν leaders μεταξύ των εγχωρίων εταιριών διανομής» αναφέρει η GADISA στην επίσημη ιστοσελίδα της.
Η GADISA είχε €1.037 εκατ. τζίρο το 2015 και είναι leader μεταξύ των εταιριών διανομής στην Ισπανία. Από τα κεντρικά της, διανέμει προϊόντα σε περισσότερα από 379 σημεία πώλησης (Supermarkets, Hypermarkets, Cash&Carry stores, και Franchise) στην Galicia και την Castilla y León κάθε μέρα, χρησιμοποιώντας το δικό της μεταφορικό «στόλο».
Δίνει έμφαση στις επενδύσεις, έχοντας διαθέσει περίπου €12 εκατ. σε επενδύσεις το 2015, ενώ διαθέτει ομάδα επαγγελματιών, που είναι υπεύθυνοι, μεταξύ άλλων, για την επιλογή, αγορά και τη διαχείριση των καλύτερων προϊόντων ψαριών και θαλασσινών από τις κυριότερες αγορές ψαρικών της Galicia.
Προκειμένου να διασφαλίσει ότι τα καλύτερα προϊόντα θαλασσινών φθάνουν στα σημεία πώλησης στην καλύτερη κατάσταση, η GADISA διαθέτει δύο μεγάλες πλατφόρμες στα λιμάνια της A Coruña και του Vigo και δύο κέντρα επαναδιανομής στις περιοχές Ourense και Valladolid, διασφαλίζοντας έτσι ότι διατηρούνται σε σωστές συνθήκες θερμοκρασίας σε όλα τα στάδια. Η εταιρία παρέχει ημερήσια διανομή από τη δική της πλατφόρμα φρέσκων προϊόντων στο δικό της στόλο με 203 φορτηγά. Περισσότερα από 11.000 είδη που δεν απαιτούν κατάψυξη, αποθηκεύονται και επαναδιανέμονται στα κέντρα διανομής της εταιρίας στις περιοχές Betanzos και Medina del Campo, κάνοντας ημερήσιες διανομές σε όλα τα σημεία πώλησης. Ένα σημαντικό μέρος φρούτων και λαχανικών η εταιρία το προμηθεύεται απευθείας από μικρούς παραγωγούς και συνεργάτες στις περιοχές της Galicia και της Castilla y León, συνδράμοντας στην τόνωση της βιομηχανίας αγροτικών προϊόντων και δημιουργώντας πλούτο σε αυτές τις κοινότητες.
ΦΑΡΜΑ ΚΟΥΚΑΚΗ: Έτοιμη για δυναμική παρουσία στις αγορές του εξωτερικού με νέα προϊόντα
Από το μακρινό Κιλκίς, που ξεκίνησε το 1977 η Φάρμα Κουκάκη, έχει διανύσει μεγάλη απόσταση και πια, έχει ισχυρό στίγμα στην ελληνική αγορά και σαφή προσανατολισμό στην ενίσχυση της εξαγωγικής της δραστηριότητας.
Όταν το 1977 η Φάρμα Κουκάκη ξεκινούσε τη λειτουργία της ως μια οικογενειακή κτηνοτροφική μονάδα που σύστησαν οι γονείς του σημερινού ιδιοκτήτη Θ. Κουκάκη στο μακρινό Κιλκίς, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί πως σήμερα, τέσσερις δεκαετίες μετά, η εταιρία θα είχε το σημερινό εκτόπισμα στην εγχώρια αγορά και θα ήταν έτοιμη για δυναμική εκκίνηση και στις αγορές του εξωτερικού.
Με περισσότερα από 5.000 σημεία πώλησης σε Ελλάδα και εξωτερικό και με νέα γκάμα προϊόντων, ειδικά σχεδιασμένης αποκλειστικά για τις χώρες του εξωτερικού, η απόσταση που έχει διανύσει η εταιρία, μετά την καθετοποίηση της παραγωγής της το 1999 και την προσθήκη σύγχρονης μονάδας παστερίωσης, είναι μεγάλη. «Νιώθω περήφανος όταν δεχόμαστε e-mail ανθρώπων οι οποίοι δηλώνουν σταθεροί καταναλωτές μας από το ξεκίνημα και μας προτρέπουν να μην αλλάξουμε» δηλώνει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος και ιδιοκτήτης της φάρμας, κ. Θ. Κουκάκης, που θεωρεί πως η μεγαλύτερη επιτυχία της επιχείρησής του είναι η σχέση με τους καταναλωτές. «Θα κάνουμε τα πάντα για να τη διατηρήσουμε» λέει χαρακτηριστικά. Αγνά παραδοσιακά γαλακτοκομικά προϊόντα, φρέσκο αγελαδινό γάλα, γάλα κακάο, γιαούρτι, ρυζόγαλο, κρέμες, αριάνι κεφίρ, βούτυρο και τυροκομικά καθώς και φυσικοί χυμοί είναι τοποθετημένα στα ράφια σούπερ μάρκετ και διατίθενται ήδη σε περισσότερα από 5.000 σημεία πώλησης στην Ελλάδα και σε αρκετές αγορές του εξωτερικού.
Η εταιρία διαθέτει ισχυρό δίκτυο διανομής στη Β. Ελλάδα που μεταφράζεται σε ηγετικά μερίδια αγοράς για αρκετά από τα προϊόντα της – γάλα κακάο, ρυζόγαλο και κεφίρ είναι πρώτα σε πωλήσεις στην αγορά της Θεσσαλονίκης. Βλέπει όμως ισχυρά περιθώρια ανάπτυξης στη Νότια αλλά και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας και στο εξωτερικό ενώ διερευνά διαρκώς τις προοπτικές ανάπτυξης και επέκτασης μέσω νέων προϊόντων. Δεδομένη είναι, παράλληλα, η έμφαση που δίνει στις εξαγωγές: εκτός συνόρων η πρώτη στρατηγική προσπάθεια ανάπτυξης ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2011, με αντιπρόσωπο και διανομέα γαλακτοκομικών ελληνικών προϊόντων στην Ιταλία. Αυτή τη στιγμή η Φάρμα Κουκάκη εξάγει τα προϊόντα της σε εννέα χώρες του εξωτερικού, όπου το γνήσιο ελληνικό γιαούρτι αποκτά ολοένα μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα και όπως τονίζουν η ανάπτυξη των εξαγωγών αποτελεί στρατηγικό στόχο για την επιχείρηση. Ο κ. Κουκάκης επικροτεί πρωτοβουλίες όπως η διοργάνωση του Go In Crete από τη Eurobank, που πραγματοποιήθηκε 24 – 26 Μαΐου, 2017, στην Κρήτη, και υπογραμμίζει τη σημασία που έχουν διοργανώσεις τέτοιων επιχειρηματικών forum όπως το πρόγραμμα Β2Β συναντήσεων στο οποίο συμμετείχε, όπως έπραξε και πέρυσι στην αντίστοιχη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα. «Μας δίνεται η δυνατότητα να έλθουμε σε επαφή με διεθνείς αγοραστές και επιχειρηματίες, στη έδρα μας, με στόχο την ενίσχυση της εξαγωγικής μας δραστηριότητας, τον εντοπισμό νέων δυνητικών πελατών, αντιπροσώπων & διακινητών, η παρουσίαση της εταιρίας και των προϊόντων μας», δηλώνει χαρακτηριστικά.
Οι εξαγωγές αποτελούν αυτή τη στιγμή το 8% του συνολικού τζίρου προϊόντων γιαούρτης της εταιρίας. Μέσα στο 2016 δημιουργήθηκε δε αυτόνομο πλήρες οργανωμένο τμήμα εξαγωγών στην επιχείρηση, με έμπειρα στελέχη του χώρου, ενώ η εταιρία έχει προχωρήσει στο σχεδιασμό νέας γκάμας αποκλειστικά για τις χώρες του εξωτερικού, σύμφωνα με τα γευστικά πρότυπα, τις συσκευασίες και την αισθητική των συγκεκριμένων αγορών.