Τρόμος στον αέρα – Έπεσαν οι μάσκες οξυγόνου και οι επιβάτες προσεύχονταν
Στιγμές με τρόμο στον αέρα έζησε μια ομάδα Εβραίων τουριστών που ξεκίνησαν από το Λονδίνο με προορισμό την Πολωνία για ένα θρησκευτικό προσκύνημα.
Σύμφωνα με την Daily Mail, ενώ το Boeing 767 που είχε απογειωθεί από το Στάνστεντ βρισκόταν περίπου πάνω από την Ολλανδία, ο πιλότος διαπίστωσε απώλεια πίεσης στην καμπίνα.
Αποτέλεσμα ήταν να πέσουν οι μάσκες οξυγόνου που βρίσκονται πάνω από τις θέσεις των επιβατών με τον πιλότο να ανακοινώνει ότι θα πραγματοποιηθεί αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο του Σίπχολ, στο Άμστερνταμ.
Αν και οι περισσότεροι από τους επιβάτες παρέμειναν ψύχραιμοι, όπως φαίνεται από το βίντεο μέσα από την καμπίνα, ωστόσο υπήρξαν και αρκετοί που ζήτησαν τη βοήθεια του… Θεού.
Όπως φαίνεται σε δεύτερο βίντεο ορισμένοι από τους επιβάτες έχουν πάρει στα χέρια τους ιερά βιβλία και διαβάζουν φωναχτά την προσευχή Ani Ma’amin, που σημαίνει «πιστεύω».
Τελικά η πτήση των Titan Airways προσγειώθηκε χωρίς προβλήματα και χωρίς να τραυματιστεί κανείς στο Άμστερνταμ.
Μάσκες οξυγόνου αεροπλάνων: Πώς πρέπει να χρησιμοποιηθούν -Τα χημικά που περιέχουν
Όσοι ταξιδεύουν συχνά με αεροπλάνα γνωρίζουν πολύ καλά ότι σε περίπτωση αλλαγής της πίεσης στην καμπίνα πρέπει αμέσως να βάλουν τη μάσκα οξυγόνου. Τι όμως είναι αυτή η μάσκα; Τι περιέχει; Πού βοηθά;
Σύμφωνα λοιπόν με ειδικούς, αυτό που διαχέεται μέσω της μάσκας οξυγόνου αρχικά δεν είναι οξυγόνο αλλά μια δέσμη χημικών ουσιών. Αυτές οι χημικές ουσίες γίνονται στη συνέχεια αναπνεύσιμο οξυγόνο.
Σε περίπτωση που αρχίζει να πέφτει η πίεση της καμπίνας πέφτουν οι μάσκες οξυγόνου. Όταν οι επιβάτες τραβούν τις μάσκες προς τα κάτω απελευθερώνονται αυτά τα χημικά (υπερχλωρικό νάτριο και οξείδιο του σιδήρου) τα οποία αναμειγνύονται μεταξύ τους. Η χημική αντίδραση που κάνουν μεταξύ τους δίνουν αυτό το οξυγόνο που πρέπει να αναπνεύσουν οι επιβάτες. Ολη αυτή η διαδικασία, μάλιστα, ανεβάζει ιδιαίτερα τη θερμοκρασία εντός της καμπίνας, σύμφωνα και με τον ειδικό σε θέματα υγείας του Πανεπιστημίου του Τέχας Αρκ Κάρσον.
«Όταν τραβάει κάποιος προς τα κάτω τη μάσκα αρχίζει να δημιουργείται μια μυρωδιά καμένου», τόνισε και προσέθεσε ότι ωστόσο, αυτό δεν πρέπει να ανησυχεί κανέναν καθώς μέσω των μασκών οξυγόνου μπορεί να αναπνέει κανείς με ασφάλεια.
«Ναι μπορεί κάποιος να αναπνεύσει καμία μικρά κομμάτια αυτή της χημικής σκόνης, αλλά είναι πολύ καλύτερο από την εναλλακτική που έχει, δηλαδή την έλλειψη οξυγόνου», προσέθεσε.
Βέβαια, το οξυγόνο που παρέχεται μέσω των μασκών δεν είναι για πάντα, αφού μπορεί να δοθεί μόνο για 15 το πολύ 20 λεπτά. Ωστόσο, αυτός ο χρόνος είναι αρκετός για να μπορέσει ο πιλότος να κατεβάσει το αεροσκάφος σε ασφαλές ύψος, όπου οι μάσκες δεν θα χρειάζονται πια καθως όλοι θα μπορούν να αναπνέουν μόνοι τους.
Πολύ σημαντικό, σύμφωνα με τους ειδικούς, πάντως, είναι να βάλει κανείς τη μάσκα οξυγόνου πολύ γρήγορα. Συγκεκριμένα μέσα σε 30 δευτερόλεπτα από την αλλαγή πίεσης. Όποιος δεν το κάνει ρισκάρει να λιποθυμήσει. «Όταν η καμπίνα χάνει οξυγόνο, οι επιβάτες νιώθουν ζαλάδα, αποπροσανατολίζονται και στη συνέχεια χάνουν τις αισθήσεις τους», τονίζει ο ειδικός αεροπορικών ταξιδιών Τζορτζ Χόμπικα. «Είναι σημαντικό οι επιβάτες να κάνουν ότι είναι να κάνουν γρήγορα».