Ξεκινά από τη Δευτέρα η διανομή του
Ξεκινά τη Δευτέρα 15 Οκτωβρίου η διανομή του πετρελαίου θέρμανσης, η τιμή του οποίου αναμένεται να είναι αυξημένη σε σχέση με πέρυσι, όπως υποστήριξε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της ‘Ενωσης Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων και Σταθμών Αυτοκινήτων Θεσσαλονίκης και περιοχής “Άγιος Χριστόφορος”, Θέμης Κιουρτζής.
“Με βάση τις υπάρχουσες διυλιστηριακές τιμές σήμερα έχουμε μια τιμή 1,16-1,17 ευρώ ανά λίτρο. Εκεί γύρω θα κυμανθεί η τιμή του, τη Δευτέρα ίσως θα είναι λίγο κάτω, αλλά έχουμε μια αύξηση περίπου 200 ευρώ τα 1000 λίτρα σε σχέση με πέρυσι, ενώ ο καταναλωτής δεν έχει περισσότερα χρήματα για να αγοράσει, δεν έχουν αυξηθεί τα εισόδηματά του” είπε χαρακτηριστικά ο κ.Κιουρτζής και πρόσθεσε ότι “κάποιος που πέρυσι δαπανούσε 300 ευρώ, για να πάρει 310-315 λίτρα, φέτος θα πάρει ακόμη λιγότερα και το κόστος μεταφοράς επιβαρύνει επιπλέον την τιμή, γιατί είναι αυτονόητο ότι δεν μπορούν να έχουν την ίδια έκπτωση τα 1000 λίτρα και τα 300 ή τα 200 και ο κόσμος παίρνει ολοένα μικρότερες ποσότητες”.
Ο κ.Κιουρτζής διατύπωσε ακόμη την εκτίμηση ότι θα σημειωθεί περαιτέρω μείωση στις καταναλώσεις. “Αν δε, ο χειμώνας δεν είναι βαρύς, υπολογίζω ότι θα έχουμε μείωση κατανάλωσης κατά 15%-20%, κάτι που σημαίνει και απώλεια εσόδων για εμάς, ίσως και καταστροφή για ορισμένους συναδέλφους, αλλά ταυτόχρονα σημαίνει και απώλεια εσόδων για το κράτος” ισχυρίστηκε ο πρόεδρος της ‘Ενωσης Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων και Σταθμών Αυτοκινήτων Θεσσαλονίκης και περιοχής “Άγιος Χριστόφορος”.
Πρόσθεσε ότι θολό παραμένει το τοπίο κι ως προς το επίδομα θέρμανσης, για το οποίο η υπουργική απόφαση που θα καθορίζει τους όρους χορήγησης αναμένεται να εκδοθεί στο τέλος του έτους. “Το επίδομα δεν έχει ανακοινωθεί, περιμένουμε τον Δεκέμβριο να μάθουμε τον τρόπο (καταβολής) και το πόσο” σημείωσε ο κ.Κιουρτζής και εξέφρασε την πεποίθηση ότι αυτό είναι κάτι αποτρεπτικό στο να αγοράσει κάποιος καύσιμα από την αρχή, πριν δηλαδή γίνουν οι ανακοινώσεις για το επίδομα. Ερωτηθείς δε τι αναμένεται να ισχύσει ως προς τις τιμές εκτός Θεσσαλονίκης, στην υπόλοιπη Βόρεια Ελλάδα, απάντησε ότι στις άλλες περιοχές το καύσιμο είναι κατά περίπου 5 λεπτά ακριβότερο, γύρω στο 1,22 ευρώ/λίτρο, ενώ στα νησιά η τιμή του αναμένεται να διαμορφωθεί στο 1,28-1,30 ευρώ/λίτρο.
Υπενθυμίζεται ότι, με ανακοίνωσή του, το τμήμα Εμπορίου της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης δίνει οδηγίες στους καταναλωτές για τον σωστό τρόπο παραλαβής του πετρελαίου θέρμανσης ενόψει του χειμώνα. ‘Οπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, η παραλαβή (του πετρελαίου) πρέπει να γίνεται από κάποιον που γνωρίζει τη σχετική διαδικασία. Επίσης, η δεξαμενή στην οποία παραλαμβάνεται το καύσιμο πρέπει να έχει ογκομετρηθεί, ώστε να είναι γνωστό πόσα λίτρα αντιστοιχούν σε κάθε εκατοστόμετρο ύψους της δεξαμενής.
Εξάλλου, θα πρέπει να πραγματοποιείται μαζί με τον οδηγό του βυτιοφόρου μέτρηση -και καταγραφή στην απόδειξη- του ύψους του πετρελαίου που υπάρχει στη δεξαμενή πριν και μετά την παράδοση, ανεξάρτητα από το σχήμα της δεξαμενής ή τη δυνατότητα ογκομέτρησής της. Η ανωτέρω μέτρηση αποτελεί, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, υποχρέωση των εμπλεκόμενων στην παράδοση και διανομή πετρελαίου θέρμανσης. Η προαναφερθείσα μέτρηση γίνεται τοποθετώντας μια ευθύγραμμη βέργα κατακόρυφα στη δεξαμενή και μετρώντας το ύψος της στάθμης του καυσίμου που περιέχεται στη δεξαμενή πριν και μετά την παράδοση.
Επιπλέον, ο οδηγός του βυτιοφόρου είναι υποχρεωμένος να γράφει στην απόδειξη, εκτός των άλλων, τα λίτρα που κατέγραψε ο μετρητής του βυτίου, το ύψος του πετρελαίου στη δεξαμενή που καταμετρήθηκε πριν και μετά την παράδοση, καθώς και την ώρα παράδοσης. Η απόδειξη συνυπογράφεται από τον οδηγό και τον παραλήπτη του πετρελαίου θέρμανσης που συμφωνούν με τα αναγραφόμενα σε αυτή στοιχεία. Το ύψος σε εκατοστά του πετρελαίου που παραδόθηκε στη δεξαμενή επί τα λίτρα ανά εκατοστόμετρο πρέπει να αντιστοιχούν στα λίτρα της απόδειξης. Μικροδιαφορές στον υπολογισμό δύναται να προκύψουν λόγω σφάλματος του μετρητή (περίπου 0,5%), διόγκωσης των πλευρικών τοιχωμάτων στης δεξαμενής, κλίσης της δεξαμενής σε σχέση με την οριζόντια θέση και μη κανονικού σχήματος δεξαμενής (οβάλ σχήματα, οριζόντιοι κύλινδροι κτλ.).