Και ο σκοπός του είναι ιδιαίτερα σημαντικός
Ο λόγος για τον Αμερικανό δισεκατομμυριούχο και φιλάνθρωπο Μπιλ Γκέιτς, συνιδρυτή της Microsoft, ο οποίος έκανε τον άθλο αυτό σήμερα στο Πεκίνο. Στόχος του: να προσελκύσει την προσοχή στην απουσία τουαλετών στις αναπτυσσόμενες χώρες.
«Στα μέρη που δεν υπάρχουν υγειονομικές εγκαταστάσεις υπάρχουν πολλά περισσότερα από όσα εδώ μέσα», σχολίασε ο Γκέιτς δείχνοντας το δοχείο που βρισκόταν δίπλα του απευθυνόμενος σε ένα φόρουμ για το μέλλον των τουαλετών στον κόσμο.
«Όταν τα παιδιά πάνε να παίξουν έξω, εκτίθενται σε αυτό όλη την ώρα», κατήγγειλε ο Αμερικανός δισεκατομμυριούχος. «Δεν είναι μόνο θέμα ποιότητας ζωής, συνδέεται με ασθένειες, τον θάνατο και τον υποσιτισμό», τόνισε.
Η τουαλέτα αυτή, η οποία σύμφωνα με τον ίδιο, είναι έτοιμη προς πώληση έπειτα από χρόνια ερευνών, είναι δημιούργημα ερευνητικών πρότζεκτ που χρηματοδότησε το Ίδρυμα Μπιλ και Μελίντα Γκέιτς. Υπάρχουν διάφορα σχέδια της τουαλέτας, όμως όλα λειτουργούν διαχωρίζοντας τα υγρά από τα στερεά περιττώματα.
«Οι τουαλέτες που υπάρχουν τώρα απλώς απομακρύνουν τα περιττώματα στο νερό, ενώ αυτές οι τουαλέτες δεν χρειάζονται σύστημα υπονόμου. Παίρνουν όσο τα υγρά όσο και τα στερεά και τα επεξεργάζονται χημικά, στις περισσότερες περιπτώσεις τα καίνε», επεσήμανε ο Γκέιτς μιλώντας στο Reuters.
Σύμφωνα με τη Unicef, σχεδόν 900 εκατομμύρια άνθρωποι δεν διαθέτουν τουαλέτα και αναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν την ύπαιθρο. Στην Ινδία 150 εκατομμύρια άνθρωποι εξακολουθούν να μην διαθέτουν τουαλέτες, έναντι 550 εκατομμυρίων το 2014, σύμφωνα με το Νέο Δελχί.
Οι κακές υγειονομικές συνθήκες σκοτώνουν μισό εκατομμύριο παιδιά κάτω των πέντε ετών ετησίως και κοστίζουν πάνω από 200 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως σε παγκόσμια κλίμακα, αναφέρει το Ίδρυμα Μπιλ και Μελίντα Γκέιτς.
Αυτή είναι η πρώτη φορά που το Ίδρυμα συμμετέχει σε μια εκδήλωση στην Κίνα, όπου ο πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ προωθεί μια τριετή «επανάσταση της τουαλέτας», με στόχο να κατασκευάσει ή να βελτιώσει 64.000 δημόσιες τουαλέτες ως το 2020 για να ενισχύσει τον τουρισμό και την οικονομική ανάπτυξη.
Ο Γκέιτς εξήγησε ότι το επόμενο βήμα για το πρότζεκτ θα είναι να προωθηθεί η ιδέα της νέας τουαλέτας στους κατασκευαστές, εκτιμώντας ότι η αγορά για αυτές θα ξεπεράσει τα 6 δισεκατομμύρια ως το 2030.