Ένα γλυπτό από λευκό μάρμαρο του Γάλλου Ογκίστ Ροντέν που παρουσιάζει την πριγκίπισσα της Αιθιοπίας Ανδρομέδα αποκοιμισμένη και γυμνή πάνω σε βράχο πωλήθηκε 3,6 εκατομμύρια ευρώ στη δημοπρασία του Οίκου Artcurial χθες βράδυ στο Παρίσι.
Ένα γλυπτό από λευκό μάρμαρο του Γάλλου Ογκίστ Ροντέν που παρουσιάζει την πριγκίπισσα της Αιθιοπίας Ανδρομέδα αποκοιμισμένη και γυμνή πάνω σε βράχο πωλήθηκε 3,6 εκατομμύρια ευρώ στη δημοπρασία του Οίκου Artcurial χθες βράδυ στο Παρίσι.
Το έργο που κατείχε εδώ και 130 χρόνια μια χιλιανή οικογένεια και το οποίο φιλοτεχνήθηκε το 1886-1887, εκτιμάτο μεταξύ 800.000 και 1,2 εκατομμυρίου ευρώ.
Η δημοπρασία που διεξήχθη στο μεγαλύτερο μέρος της τηλεφωνικά έκλεισε γρήγορα στα 3.670.600 ευρώ (4,1 εκατ. δολάρια).
Υπάρχουν τέσσερα ακόμη αντίγραφα αυτού του γλυπτού, τρία από τα οποία ανήκουν σε συλλογές των μουσείων Ροντέν του Παρισιού και της Φιλαδέλφειας και του Μουσείου Καλών Τεχνών του Μπουένος ‘Αιρες.
Το τέταρτο αγοράστηκε από ιδιώτη το 2006 σε δημοπρασία στο Παρίσι αντί 3 εκατ. δολαρίων.
Το αντίγραφο που τέθηκε στη δημοπρασία από τον Artcurial είχε προσφερθεί από τον γλύπτη το 1888 στον χιλιανό διπλωμάτη Κάρλος Μόρλα Βικούνια που υπηρετούσε στο Παρίσι σε ένδειξη ευχαριστιών για τη δωρεά μιας προτομής (που φιλοτεχνήθηκε από τον Ροντέν) της συζύγου του στο Μουσείο του Λουξεμβούργου, εξηγεί ο Μπρινό Ζομπέρ, διευθυντής του τμήματος Ιμπρεσιονιστών και Μοντέρνων καλλιτεχνών.
«Εδώ και 130 χρόνια το έργο παρέμενε στην οικογένεια αυτή των διπλωματών παρά τις διαφορετικές θέσεις στο εξωτερικό που κατείχαν τα μέλη της», διευκρίνισε.
Ιδιαίτερης κομψότητας, το έργο χαρακτηρίζεται από την αντίθεση μεταξύ του βράχου που έμεινε ακατέργαστος και της ιδιαίτερα φροντισμένης επεξεργασίας του κορμιού της Ανδρομέδας, της κόρης του βασιλιά Κηφέα και της Κασσιόπης.
Η πώληση πραγματοποιείται τη στιγμή που γιορτάζεται η 100ή επέτειος από τον θάνατο του Ροντέν (1840-1917), κυρίως με αναδρομική έκθεση στο Γκραν Παλέ του Παρισιού (έως τις 30 Ιουλίου) όπου εκτίθενται 200 από τα έργα του και γλυπτά συγχρόνων καλλιτεχνών που έχουν επηρεαστεί από τον γάλλο γλύπτη και χαράκτη.
Παρότι πολλοί καλλιτέχνες ήθελαν να δίνουν μια δική τους εικόνα, δουλεύοντας με τη σμίλη, ο Ροντέν, όπως όλοι οι μεγάλοι γλύπτες της εποχής του, δεν λάξευε το μάρμαρο.
Αυτή η κουραστική δουλειά προοριζόταν για ειδικευμένους τεχνίτες, τους επαγγελματίες λαξευτές ή τους μαθητές του όπως ο Κονσταντίν Μπρανκούζι ή ο Αντουάν Μπουρντέλ.
Ο ίδιος ο Ροντέν δούλευε τον άργιλο αντλώντας γύψινα εκμαγεία και μερικές φορές ορειχάλκινα.